Bestellen USA tweed...
 
Meldingen
Alles wissen

Bestellen USA tweede ronde

Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Allen,

Ik hoor van verschillende mensen dat ze hadden willen mee bestellen, maar te laat erachter kwamen dat we de actie aan het uitvoeren waren. 

Daarom wil ik de tweede ronde gaan starten, maar deze keer langer wachten met daadwerkelijk bestellen. 

Wil je meedoen, geef je bestelling even door. Desnoods op ons mailadres info@drra.eu

Webshops die populair zijn:

www.apogeerockets.com

www.fusionrocket.biz

www.erockets.biz

www.acsupplyco.com

www.mach1rocketry.com

Maar elke USA webshop kan besteld worden. Deze keer wil ik daadwerkelijk pas eind oktober gaan bestellen, zodat iedereen de tijd heeft. Zie je iets en wil je je item in elk geval veilig stellen door het snel te bestellen en (op eigen kosten) alvast naar onze opslag in Florida sturen, vraag dan even het adres. En anders bestellen we alles tegelijk begin oktober en bespaar je ook op de verzendkosten binnen de USA door deze te delen. 

Citeren
Topic starter Geplaatst : 23/09/2021 8:19 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Deze is ook wel interessant, vooral vanwege de bizar sterke/slagvaste rompbuizen.

https://alwaysreadyrocketry.com/

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24/09/2021 6:00 pm
 Bram
(@bram)
Lid

hey,

Is er een mogelijkheid om raketmotoren ( klasse F) te bestellen? 

En is er de mogelijkheid om ze te laten leveren in België (mits extra kost). Ik ben bezig voor mijn eindwerk (ik volg iw)  een thrust vectoring model rocket te maken samen met een vriend en hiervoor hebben we raketmotoren nodig die lang branden.

mvg, Bram

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26/09/2021 5:06 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hallo Bram,

er worden geen motoren verstuurd naar Europa via dit soort gewone verzendingen, dus dat gaat niet lukken.

Je zou eens bij Eurospace Technology ( https://eurospacetechnology.eu/) kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn voor levering naar Belgie. In Nederland heb je een WECG-erkenning nodig.

Je kunt natuurlijk ook met lichtere motoren clusteren. Als je bijvoorbeeld 4 Klima D9 motoren clustert heb je al een totale impuls van 80 Ns, dat is een stevige F (eigenlijk de ondergrens van de klasse G !). De D9 brandt 2,2 sec, als je een lange brandtijd wenst zou je D3 motoren kunnen toepassen, die branden bijna 6 sec., alleen heb je bij dit type motor geen parachute-uitstoot. 

Voordeel van de keuze voor D motoren is dat deze vrij verkrijgbaar zijn.

Groet, Ben Albers

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27/09/2021 7:10 am
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

@bram en @benalbers  EuroSpace verstuurt naar Belgie, ik kan het weten  😉 Houd er wel rekening mee dat ze vanaf een bepaald vermogen  (H en hoger) een Tripoli Lvl1 certificaat vragen.  Denk er ook aan dat wij als Belgen in een grijze zone zitten voor het hele WECG verhaal. We kunnen er namelijk geen aanvragen. Je bent dus strafbaar als je die zwaardere motoren meeneemt naar Nederland. Levering (en gebruik) op een lanceerdag is wel mogelijk en legaal.

CTI heeft hele leuke long burn motoren in het gamma, maar die zitten serieus hoog in het gamma (J tot L en zwaarder). 

Zoals Ben reeds vermeld heeft, C3 en D3 motoren zijn misschen de meest realistische keuze. Ik verwacht ook dat Klima binnenkort Poolse Long burn motoren in het portfolio gaat opnemen

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 28/09/2021 9:39 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Voor het winkelend publiek. Op hobbylinc.com zag ik dat alle Aerotech raketten 40% goedkoper zijn dan bij apogeerockets.com.

Verzendkosten binnen de USA zijn bij hobbylinc ook significant lager.

Ik heb de Aerotech Mirage als voorbeeld gekozen:

Apogee     $123,57       verzendkosten     $36,79       totaal   $160,35

Hobbylinc  $86,59         verzendkosten    $15,05        totaal   $101,64

Een verschil van $58,72.

 

Nog een:

Estes Saturnus V Skylab

Apogee      $112,34

Hobbylinc   $78,69

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29/09/2021 9:40 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Inmiddels komen er bestellingen binnen van:

Apogeerockets.com

Hobbylinc.com

locprecision.com

eRockets.biz

dynasoarrocketry.com

 

Kijk dus goed op deze sites voor interessante producten. Twee bestellers en je betaald nog maar de helft van de kosten. 3 bestellers is nog maar 1/3 van de kosten... Samen maken we het goedkoop...

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 01/10/2021 7:11 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid
Geplaatst door: @bram

hey,

Is er een mogelijkheid om raketmotoren ( klasse F) te bestellen? 

En is er de mogelijkheid om ze te laten leveren in België (mits extra kost). Ik ben bezig voor mijn eindwerk (ik volg iw)  een thrust vectoring model rocket te maken samen met een vriend en hiervoor hebben we raketmotoren nodig die lang branden.

mvg, Bram

Zoals Ben al aangeeft, motoren is onmogelijk. Zelfs de raketten kosten mij vaak dagen aan "gezeur" om door de douane te krijgen. Maar daarvan weet ik dat het uiteindelijk gewoon lukt, omdat het legaal is. Gewoon poot stijf houden bij de controles en blijven mailen dat het legaal is. Soms fabrikant zelfs in contact brengen met de douane en uiteindelijk komt het goed. 

Motoren vereisen andere vergunningen. Dus dat lukt mij niet. Maar motoren zijn in alle klasse gewoon te koop in NL. Eurospacetechnology....

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 01/10/2021 7:16 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Zijn er RC piloten onder ons ? Zag deze opduiken...

https://dynasoarrocketry.com/?page_id=8263

Of is die al besteld ? (2 itempjes hoger in deze thread...)

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10/10/2021 10:20 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Ik heb zelf 40 jaar RC ervaring. Er is overigens nog niets besteld. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 11/10/2021 2:40 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

@owenbosvelt dan lijkt een van die dynasoar modellen heel leuk.  Enkel die long burns zijn moeilijk te vinden in Europa vrees ik

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12/10/2021 8:09 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Andere leuke site , eentje die enkel decals maakt, op vinyl. Superdun en zeer goede kwaliteit 

https://Stickershock23.com

Heb er al redelijk veel sets decals gekocht, doen ook maatwerk. Verzenden zeer snel, en verrassend goedkoop. Maar als je kan meeliften op een grotere bestelling, altijd meegenomen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12/10/2021 8:46 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@frankbaeyens

In plaats van een E6 twee keer Klima D3-P.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/10/2021 6:30 am
Frank Baeyens reageerde
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Nog eentje die erg leuke spullen heeft. Een hele hoop retro-repro modellen

https://morerockets.com  

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20/10/2021 5:17 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Er vanuitgaande dat specifiek het woord raket genoemd op de papieren wordt scheelt het wellicht als de inhoud algemener omschreven wordt als 'modelbouwmaterialen' of 'modelbouwbenodigdheden'. Klinkt heel anders voor iemand die er geen weet van heeft en het is een juiste omschrijving van de inhoud.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 31/10/2021 7:02 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid
Geplaatst door: @rolandlemmers

Er vanuitgaande dat specifiek het woord raket genoemd op de papieren wordt scheelt het wellicht als de inhoud algemener omschreven wordt als 'modelbouwmaterialen' of 'modelbouwbenodigdheden'. Klinkt heel anders voor iemand die er geen weet van heeft en het is een juiste omschrijving van de inhoud.

Zeker goed idee. Maar veel raketten zitten in dozen met de meest stoere stickers erop. Sidewinder foto's 😉 Bij de vorige bestelling hadden we echt fantasieën over hoe onze dozen met robots uitgepakt werden en het hele terrein geëvacueerd was. Ha ha ha Ondertussen heb ik het WhatsApp nummer van de douane in Florida die onze pakketten afhandelt al in mijn telefoon staan. Stuur nu een dag van te voren een appje als er weer dozen met raketten aan gaan komen. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 31/10/2021 9:40 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Vandaag gaat de bestelling eruit. Wil je nog meedoen, dan adviseer ik te mailen aan info@drra(punt)nl. Dan ben je misschien nog op tijd. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 02/11/2021 10:18 am
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Hoe staat het er voor met de bestelling?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15/01/2022 1:53 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Op dit moment lopen er geen bestellingen. Twee weken geleden is geloof ik de 4de ronde binnen gekomen. Heb je spullen die je wilt bestellen op dit moment?

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/01/2022 9:26 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@owenbosvelt 

Neeee! Meer nieuwsgierig naar hoe het er voor staat met de bestelling van begin november. Is het nog in de USA of onderweg of al in NL.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 16/01/2022 10:15 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Bestellingen zijn gemiddeld binnen 5 werkdagen van Florida in Alkmaar. Echt indrukwekkend van FedEx. 

Laatste order is op vrijdagavond (NL tijd) in Florida verstuurd en was dinsdagochtend (ja echt 3,5 dag later) hier in Alkmaar in mijn keuken. En dat koste toen 23 euro verzendkosten, welke we met 3 man moesten delen. 

Het verzamelen van de goederen in de USA is vaak veel meer werk. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/01/2022 10:19 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@owenbosvelt

3,5 dagen is zeker vlot. Zijn de items die ik als bestelling had opgegeven al in NL is waar ik benieuwd naar ben.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 16/01/2022 10:28 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Ik weet even niet over welke bestelling je het hebt?!

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/01/2022 10:45 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@owenbosvelt

De 2e. Bouwdoos Bonestell maanlander, nog een scifi plastic model. Apogee boek en 2 estes modellen.

Als je het heel specifiek wil moet ik morgen even op de pc kijken.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 16/01/2022 11:02 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Er gaat bij mij helemaal geen lampje branden. Had je dat bij mij besteld? Dan moet ik het met de volgende ronde mee laten komen. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 17/01/2022 10:59 am
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Dat had ik inderdaad besteld. Zie hobbylinc in je bericht in deze draad van 1 oktober.

Bij deze dan nog een keer voor een volgende bestelling!

 

https://www.hobbylinc.com/pegasus-the-moonlander-spacecraft-kit-science-fiction-plastic-model-1:350-scale-9109

https://www.hobbylinc.com/atlantis-convair-space-shuttlecraft-science-fiction-plastic-model-1:150-scale-1828

https://www.apogeerockets.com/Rocket-Books-Videos/Books/Experimental-Composite-Propellant

 

Ik had er nog een paar Estes modellen bij maar dat is niet echt een zinvolle toevoeging als ik kijk naar de prijzen in NL en USA.

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17/01/2022 7:52 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Excuus, heb ik dan helemaal over het hoofd gezien.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 17/01/2022 8:51 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Ik bestel een nieuw extra groot lanceer terrein. Stukje Nevada is prima. 🙂

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 17/01/2022 9:58 pm
Ben Albers en Owen Bosvelt reageerden
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Oei Frank, dat worden forse verzendkosten vrees ik....

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18/01/2022 8:28 am
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Okok, Black rock desert dan maar

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18/01/2022 9:17 pm
Ben Albers reageerde
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

@rolandlemmers Bij de vorige ronde heb ik je bestelling helemaal over het hoofd gezien. Nogmaals mijn excuus. 

Op dit moment zijn wij bezig met een nieuwe bestelronde. Heb je nog interesse om mee te doen dit jaar? 

gr Owen

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19/09/2022 9:39 am
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@owenbosvelt Ik zal eens kijken of ik wat kan bedenken.

Het boek uit de vorige bestelling heb ik  zelf in een nieuwere druk gekocht.

De verzendkosten die ze daar rekenen is niet normaal!

Van daar naar hier 45 euro.

Van hier naar daar 19 euro!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 19/09/2022 10:21 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

@rolandlemmers Helemaal prima. Ik ga deze week nog bestellingen verzamelen. Dus kijk maar even rustig. gr Owen

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19/09/2022 11:42 am
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid
Deel: