FTTS-5 15 augustus ...
 
Meldingen
Alles wissen

FTTS-5 15 augustus 2021 Almere

Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Op 15 augustus gaan we  lanceren in Almere.  Wil je meedoen? Wil je komen kijken? Meld je hier even aan, dan weten we hoeveel deelnemers en belangstellenden we kunnen verwachten.  Denk eraan dat we nog wel de geldende COVID maatregelen moeten naleven. Daar zal het bestuur op toezien.  Gelukkig is er geen beperking meer van het aantal bezoekers: we verwelkomen iedere liefhebber !

Of de lanceerdag doorgaat is natuurlijk weer afhankelijk van de weersomstandigheden. We zullen het besluit go/nogo in de loop zan zaterdag op de site publiceren.

Update 12 augustus:

Zoals de windverwachting er nu uit ziet (donderdag) is er zaterdag teveel wind. We overwegen om naar zondag uit te wijken, dus hierbij de vraag aan geinteresseerden of dit voor jullie een optie is. Graag je reactie in dit forum.

 

Update 13 augustus:

Teveel wind op zaterdag, we hebben de lanceerdag verschoven naar zondag 15 augustus ! 

 

Update 14 augustus:

Beste deelnemers en geinteresseerden,

we hebben na lang wikken en wegen besloten zondag 15 augustus wel te gaan lanceren. Vanwege de windverwachting gaan we eerder beginnen, om 10:00 uur bouwen we op om zo snel mogelijk te gaan lanceren. Hopelijk kunnen we dan tot halverwege de middag onder acceptabele windcondities vliegen. Hou bij je lanceringen wel rekening met de wind: gebruik een lichtere motor, een kleinere parachute etc. zodat je model binnen het lanceerveld landt.

Tot morgen en alvast veel plezier gewenst !

Bestuur DRRA

 

 

 
Citeren
Topic starter Geplaatst : 08/08/2021 8:02 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Vorige maand vakantie, maar nu weer aanwezig.....zin in !!

 

1) Ben Albers 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 08/08/2021 8:03 pm
Willem Hol
(@willemhol)
Lid

Zaterdag 14 augustus ben ik er bij.

Groet,

Willem

 

1) Ben Albers

2) Willem Hol

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 08/08/2021 11:08 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

1) Ben Albers

2) Willem Hol

3) Gerard Vermeulen

4) Bert Holkamp

5) Aad Walrecht

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 09/08/2021 9:25 am
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Ik moet kiezen tussen Tripoli en DRRA, lanceren op dezelfde dag.....  Sorry, zal Tripoli zijn...  Veel plezier !

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10/08/2021 3:42 pm
Lizzy Leummens
(@lizzy)
Lid

Wij zijn er zaterdag ook bij!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11/08/2021 7:55 pm
DRRA Admin
(@drra_admin)
Eminent Member Admin

Aanmeldingen tot heden:

1) Ben Albers

2) Willem Hol

3) Gerard Vermeulen

4) Bert Holkamp

5) Aad Walrecht

6) Lizzy

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12/08/2021 12:37 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Ik kan zowel zaterdag 14e als zondag 15e augustus.

 

Groet, Ben Albers 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 12/08/2021 1:06 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Moeilijke, kans is groot dat ook mn Tripoli dag opgeschoven wordt....

Dus, onder voorbehoud ben ik erbij.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12/08/2021 1:34 pm
Marcel Otte
(@marcelotte)
Lid

Helaas kan ik zondag niet.

 

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12/08/2021 8:53 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Zondag kan. Ziet er op windfinder ook maar zo zo uit voor wat betreft de wind.

Mocht het volgende week worden dan kan ik ook. Bij deze aangemeld.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/08/2021 7:13 am
Willem Hol
(@willemhol)
Lid

Ik kan zowel op zaterdag 14 als zondag 15 augustus.

Kleinzoon Feije komt mee.

Groet,

Willem

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/08/2021 9:58 am
DRRA Admin
(@drra_admin)
Eminent Member Admin

Aanmeldingen voor zondag 15 augustus

1) Ben Albers

2) Willem Hol & Feije

3) Gerard Vermeulen

4) Bert Holkamp

5) Aad Walrecht

6) Lizzy

7) Roland Lemmers

8) Frank Bayens (onder voorbehoud)

9) Justian Knobbout (met zoontje, aangemeld voor zaterdag, voor zondag nog niet bekend)

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/08/2021 1:24 pm
Otto de Rouw
(@ottorouw)
Lid

Hoi,

Wij komen ook zondag. Dussss.....

Aanmeldingen voor zondag 15 augustus

1) Ben Albers

2) Willem Hol & Feije

3) Gerard Vermeulen

4) Bert Holkamp

5) Aad Walrecht

6) Lizzy

7) Roland Lemmers

8) Frank Bayens (onder voorbehoud)

9) Justian Knobbout (met zoontje, aangemeld voor zaterdag, voor zondag nog niet bekend)

10) Otto de Rouw

11) Ciska Overbeek

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/08/2021 5:03 pm
Marcel Verhoef
(@marcelverhoef)
Lid

12) Marcel Verhoef en geinteresseerde

Tot zondag!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/08/2021 8:47 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Net op windfinder.com nog eens gekeken naar de verwachting en het is vergeleken met gisteren iets minder geworden v.w.b. de wind.

8u, 15 km/u met vlagen to 30km/u.

11u, 17 km/u minder vlagerig, tot 22 km/u.

14u, 20 km/u met vlagen tot 28 en van daar verder omhoog.

Zelf trek ik de streep bij 10kn (18 km/u).

Als het moet kan het 's morgens een paar uur maar ik sla 'm over als bestuur besluit tot doorgaan.

Het is gewoon niet wat ik wil zien qua wind.

Mocht het worden uitgesteld naar volgend weekend dan hoop ik er bij te zijn.

 

image
BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/08/2021 1:11 pm
DRRA Admin
(@drra_admin)
Eminent Member Admin

Beste deelnemers en geinteresseerden,

we hebben na lang wikken en wegen besloten zondag 15 augustus wel te gaan lanceren. Vanwege de windverwachting gaan we eerder beginnen, om 10:00 uur bouwen we op om zo snel mogelijk te gaan lanceren. Hopelijk kunnen we dan tot halverwege de middag onder acceptabele windcondities vliegen. Hou bij je lanceringen wel rekening met de wind: gebruik een lichtere motor, een kleinere parachute etc. zodat je model binnen het lanceerveld landt.

Tot morgen en alvast veel plezier gewenst !

Bestuur DRRA

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/08/2021 5:52 pm
Theo Möller
(@theomoller)
Lid

Ik kom ook zondag.

Theo

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/08/2021 8:18 pm
Aad Walrecht
(@aadwalrecht)
Lid

@theomoller Ben je nummer 13!

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/08/2021 11:50 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Yesss, dat was een mooie lanceerdag ! Het was zeker spannend vanwege de best stevige windvoorspelling. Maar zoals voorspeld was het tot ca 14 uur prima te doen. Dat we om 10 uur gestart zijn was niet verkeerd. Daarbij nog de windrichting: die stond exact in de lengterichting van het veld dus ook dat hielp mee om goed te kunnen lanceren.  

Alles bij elkaar 32 lanceringen, een gezellige groep deelnemers. De jonste belangstellende kwam uit Culemborg: 2,5 jaar oud en helemaal gek van raketten !

Binnenkort een fotoverslagje op de site. Heb je foto's of filmpjes? Post ze op dit forum. Leuk voor de andere deelnemers en voor de mensen die deze dag hebben gemist !

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 15/08/2021 10:32 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Mijn eigen lanceringen:

1) Bull Pup. CTI Pro38 1G Skidmark. Dual deployment, 20 cm drogue, 90 cm main. Zoals altijd spectaculaire vonken/lawaai lancering. Vrij sterk tegen de wind in, daardoor ca. 230 m hoogte, en model dreigde daardoor buiten het veld te landen. Bij de dual deployment werd de hooofdchute meteen uitgeworpen: die was te los verpakt, want het systeem heeft gewoon gewerkt. Op 200ft hoorde je keurig de plof van de tweede uitstoot, ook te zien op de vluchtcurve! Wel was dit een gelukkige situatie: doordat de hoofdchute er meteen uit was duurde de afdaling langer, maar daardoor werd ook de afwijking tegen de wind in gecompenseerd: het model landde enkele tientallen meters van het platform !

DSC06249a

2) Harpoon.   7 x D9-P.  Dual deployment 20cm drogue en 70 cm main. Perfecte 7-cluster. Strakke vlucht. Berging perfect gewerkt.  Model dreef in de richting van het bos, maar door de dual deployment bleef het model toch ruim binnen het veld.

3) Estes Nike Smoke. Klima B4-4. Kleinste nylon chute 20 cm. Prima vlucht en landing vlakbij ondanks de stevige wind.

4) Estes Nik Smoke. Klima C6-5. Wederom 20 cm chute, Wederom perfecte vlucht en ruim binnen het veld geland. Echter een D9 toepassen is nu niet verstandig.

5) Der Red MAx.  Ook met Klima C6-5 en 20 cm chute. Prachtige vlucht, perfecte berging. Ook deze niet te lanceren met D9 vandaag.

 

Groet, Ben Albers

 

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/08/2021 3:08 pm
Deel: