Bull Pup 3" PML
 
Meldingen
Alles wissen

Bull Pup 3" PML

Pagina 3 / 3
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Dat is wel knullig....vlieg je 700 meter hoog met 500 km/uur, en dan kom je zo aan je eind ....... 😉

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/03/2022 11:36 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Ha ha ha, ja en dan tijdens de val nog een aanval op de baas doen ook. Kreeg hem vol op mijn voorhoofd, moest hem afweren en toen viel hij op zijn vinnen, die vervolgens los braken van het motorhuis.  🤣 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 16/03/2022 12:20 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Dat is zonde, maar lijkt me wel te herstellen....

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 18/03/2022 8:39 am
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@owenbosvelt Bij zulk gedrag van je raket moeten we toch ff een oudje van stal halen:

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 23/03/2022 8:16 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

HA HA HA HA, die is echt van heeeeeeeeel lang geleden. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24/03/2022 11:24 am
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Mijn Bull Pup gaat dit jaar weer eens vliegen, dit keer met een echte HPR motor: Pro 38 2G 232H123 Skidmark. Zo'n vette vonkenmotor die ik in de G uitvoering regelmatig in mn V2 heb gestopt. Alleen dan met de dubbele power.  Dat gaat naar ca. 600 meter, dus dat wordt lanceren op een hoogtedag of bij Tripoli....

Voor de zekerheid is de raket geheel voorbereid met geladen dual deployment module en motor. Het zwaartepunt ligt 5 cm voor het drukpunt, dus de raket is stabiel. Met deze sterkere motor zal de vlucht strakker zijn: model weegt geladen 1420g, en dat bleek met een G-motor maar net aan....

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 06/06/2022 10:22 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Precies een jaar geleden heb ik het lanceerplatform opgeknapt: een nieuw aluminium plaatje. Dat zag er weer mooi uit maar een seizoen verder is dat plaatje behoorlijk geoxideerd, en zijn er door de zwaardere lanceringen met G-motoren gaten in geblazen waardoor de onderliggende houten basis weer wordt beschadigd.  Tijd dus voor zwaardere maatregelen.  Op het werk een reststukje RVS van 2 mm dik meegenomen, en thuis weer paasend gemaakt. Nou maar weer afwachten hoe lang dit mee gaat. Het is weer geschikt voor plaatsing van de 20 mm rail en alle naalden van 4-8 mm.

Klaar voor de volgende lanceerdag.

 

IMG 5833[1]
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 08/06/2022 9:54 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Nog een kleine verbetering aan m'n lanceerplatform gemaakt. Bij de start van zwaardere modellen veroorzaakt de terugslag van vuur/rook op het platform aanslag op de onderkant van raketten en brandgaten in de reflectieplaat. Meestal zorg ik dat de raket een paar cm vrij is van het platform zodat de terugslag onder de raket weg wordt gebogen. Daarvoor gebruikte ik o.a. lege D motoren.  In plaats daarvan is een verstelbaar steuntje gemaakt van een draadeind en een stripje aluminium. Het draadeind past in het gat van de lanceernaaldbevestiging. Steuntje is zo in hoogte en positie in te stellen zodat elke raket ingesteld kan worden, zie foto's.

IMG 5854
IMG 5856
IMG 5860
IMG 5855

Nou verwacht ik in de dikke RVS plaat geen brandgaten meer maar ook het wegvliegen van de losse verhoging is verleden tijd. En voor het monteren van de ontsteker op het platform kan de raket netjes wat hoger gezet worden...

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 10/06/2022 11:14 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Zondag 12 juni is bij tripoli gelanceerd. Het gemodificeerde platform is voor meerdere MPR/HPR lanceringen gebruikt. De RVS plaat is onbeschadigd, en het steunstripje dat de raket een instelbare afstand boven het platform houdt werkt ook perfect. Geen enkele aanslag meer op de raketten, geen schade aan het platform en monteren van de ontstekers op het platfoem gaat ook zeer gemakkelijk.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 13/06/2022 11:29 am
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Platform heeft vrolijk een I180 verteerd.  Klassewerk Ben.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15/06/2022 10:24 pm
Ben Albers reageerde
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Zondag bij Tripoli gevlogen. Deze keer een mooie, strakke vlucht. Ondanks de harde wind hoogte 729m, en niet ver weg geland. Wel een vin losgebroken bij de landing. Vin onbeschadigd, alleen de lijmverbinding is los, dus gemakkelijk te herstellen.

Bull Pup 12 juni 2022
5
7
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/06/2022 10:04 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Vandaag beetje rakettenonderhoud: vin schoongeschuurd met Dremel met schuurrolletje. Vin opnieuw gelijmd met Z-poxy tweecomponentenlijm. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 19/06/2022 10:09 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

@benalbers

Zo'n motor wordt een spectaculair gezicht als je lanceer in de schemering.

Volgend jaar weer eens een lanceerweekend!?

Dat is ondertussen ook 8 jaar geleden. 2014, de tijd vliegt.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20/06/2022 10:08 am
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hi Roland,

schemerlanceringen zijn absoluut spectaculair, we hebben in Almere een paar keer op vrijdagavond gelanceerd. Zelfs D12 motoren worden op foto's ware vuurspuwers met vonkenregens van 1,5 m lengte. Zo'n Skidmark zal zeker prachtig zijn....

Lanceerweekeide is zeker een goed plan, misschien wel te organiseren volgend jaar.

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 20/06/2022 3:25 pm
Pagina 3 / 3
Deel: