Meldingen
Alles wissen

EI-raket BA

Ben Albers
(@benalbers)
Lid
Geplaatst door: Ben Albers op 13-04-19 17:09 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com

eiraket | Reactie van: Ben Albers op 13-04-19 17:23 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Dit is mn ei raket voor dit jaar. De neuskegel is het ei zelf. Het ei wordt met schilderstape op de raket geplakt. De bescherming is zelfklevende tochtstrip die in 4 stroken op het ei wordt geplakt.
Het gele deel heeft zn eigen parachute voor berging van het ei, de witte draagraket krijgt ook een eigen chute..
origineel | Reactie van: frank op 14-04-19 14:34 | E-mail: frank_baeyens(at)hotmail.com
Volledig volgens het KIS principe gebouwd zie ik. Ben echt benieuwd 🙂
Heel ei | Reactie van: Ben Albers op 30-04-19 09:58 | E-mail: bfalbers(at)gmail.com
Dat was een spectaculaire eierlancering! Deze keer een stuk of 8 eierraketten een seconde na elkaar gelanceerd (was een leuk idee KJ). Volgens mij is ook alles de lucht in gegaan op de bedoelde momenten en zijn er geen eieren gesneuveld.

Mijn ei heeft het ook overleefd. Door de forse wind was ie wel aan de zuidwestkant van het terrein aan de andere kant van de sloot beland en was het een beste zoektocht. Voordeel was wel dat ie in het hoge gras is geland en daardoor misschien wel zachter dan op het harde zand....

Volgend jaar weer proberen:
wat mij betreft benoemen we de gezamelijke eierlanceerseizoenstart tot traditie !

Ei-raket | Reactie van: DRRA - Klaas-Jan van Til op 30-04-19 14:13 | E-mail: info(at)drra.nl
Negen stuks in totaal zijn er gelanceerd.
Er zijn er twee gesneuveld...

Desondanks heeft iedereen die meegedaan heeft een broodje gebakken ei met ham gekregen.

Citeren
Topic starter Geplaatst : 19/06/2020 3:54 pm
Deel: