Montana spuitverf
 
Meldingen
Alles wissen

Montana spuitverf

Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Ik zag in een bouwverslag voorbij komen dat meer mensen Montana spuitverf gebruiken.

Afgelopen zomer heb ik een 25 verschillende spuitbussen Montana gekocht, omdat het mij wel handig leek om een voorraad verschillende kleuren te hebben liggen en ze zijn niet heel duur. 

Maar ik schrok mij rot bij het eerste gebruik. De verf blijft er korrelig uitkomen. En toen las ik op de site van de fabrikant ook dat het een "old-skool" look geeft met een korrelige structuur. Terwijl ik zo een glad mogelijke afwerking wil hebben. Wat is jullie ervaring op dit punt?

Gr Owen

 

Citeren
Topic starter Geplaatst : 25/10/2020 11:17 am
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Montana gold komt er glad uit, maar je hebt wel degelijk montana met effect (cracquele e.d.). Wssch een "foute" bus besteld.

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 25/10/2020 1:36 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Voor de test dan maar eens een serie Gold bestellen. En even controleren welke ik de vorige keer heb besteld. Tnx voor de tip. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 25/10/2020 7:51 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

@owenbosvelt post eens een foto van de gebruikte bus, met label goed zichtbaar, dan weten we wat meer he.

Ben een grote fan van dat gold spul. Droogt crimineel snel (1/2 uurtje max en het is droog. De meeste zels na een minuut of 15. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 26/10/2020 7:49 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

@frankbaeyens Ja het snelle drogen was ook mijn rede om Montana te gaan gebruiken. Ik ben echter net afgelopen twee weken verhuist en de spuitbussen staan nu tijdelijk in een opslagbox. Ga ze volgende week ophalen en er een foto van plaatsen. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 26/10/2020 7:51 pm
Frank Baeyens reageerde
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hi, ik heb ook de Gold gebruikt voor mn Kuifje raket(de rode blokken) en mn LOC V2 (de zwarte blokken). De verf droogt inderdaad erg snel, en in combinatie met prcisie afplaktape geeft deze verf haarscherpe randen, erg mooi.  Het resultaat van de bussen die ik heb gebruikt is wel een soort zijdeglans, geen hoogglans.  Hebben ze van dit merk ook hoogglans??

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 27/10/2020 3:46 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Geen hogglans, wel een hoogglans clearcoat die redelijk werkt

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 29/10/2020 10:32 am
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Overigens een Nederlandse Montana leverancier gevonden met vlijmscherpe prijzen

namiddag besteld, nu al op de post, morgen als het goed is bij mij...  Extreem grote keuze aan kleuren ook

https://www.graffitishop4u.nl/

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03/11/2020 8:10 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Daar had ik ook besteld! Goede shop!

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 04/11/2020 11:07 am
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Wow, daar ga ik ze voortaan ook bestellen, scheelt ook nog een euro per stuk !

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04/11/2020 1:08 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

@benalbers daar hebben ze ook Montana zwart....  glanzend...  werkt ook als het echt koud is, alleen geen idee hoe dat spul op bvb een nosecone reageert. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 04/11/2020 3:10 pm
Deel: