Op zoek naar Estes ...
 
Meldingen
Alles wissen

Op zoek naar Estes Space Shuttle #1284

Eric Jager
(@ericjager)
Lid

Wie kan mij helpen aan waardevolle tips waar ik mogelijk de Estes Space Shuttle (kit nummer #1284) vandaan zou kunnen halen? Ik heb al op ebay gekeken, maar daar staat niet zoveel (heb er slechts één gezien en de kwaliteit van de body tubes is niet voldoende duidelijk).

Het gaat om de kit zoals onderstaande afbeelding. Al begreep ik dat er een heroplage is geweest met een andere cover.

nib estes nasa space shuttle flying 1 b672368878ac2411c236253c2a2b102d
Citeren
Topic starter Geplaatst : 20/07/2021 4:39 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Ik zie dat er op de internationale Model Rockets Facebook pagina's druk naar gezocht wordt. Als hij al op Ebay komt in goede staat, dan is hij meestal zo weg. Zal aan je denken als ik hem ergens zie. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20/07/2021 5:21 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Ik zag hem op ebay. $224 + $34 verzendkosten. Is dat ook wat je er voor neer wil leggen?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20/07/2021 8:44 pm
Roland Lemmers
(@rolandlemmers)
Lid

Als het je specifiek om dat Estes model gaat wordt het een dure.

Als je graag een space shuttle wil zou je ook kunnen denken aan plastic conversie van b.v.

de Revell Space Shuttle.

https://www.revell.de/en/products/modelmaking/space-scifi/space-shuttle-discovery-booster-rockets.html

437mm lang als statisch model. Zeker gedetaileerder als het Estes model. Vereist wel wat meer denkwerk om het vluchtwaardig te maken.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 20/07/2021 8:57 pm
Eric Jager
(@ericjager)
Lid

Dat model van Revell is inderdaad ook erg mooi! Ik wil het graag bouwen als showmodel, niet om mee te vliegen.

Ik ben van plan om een Loc Precision v2 pk-57 te bouwen als vluchtmodel.

Dank heren voor jullie input! 

@owenbosvelt Mocht je er ergens één tegenkomen dan hou ik me aanbevolen!

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 20/07/2021 10:53 pm
Deel: