Vraagje voor de dua...
 
Meldingen
Alles wissen

Vraagje voor de dual deploy mensen...

Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Beste collega's. Ben langzamerhand bezig mn eerste dual deploys op te bouwen (Apogee Katana en LaserLoc 313)

Mijn vraag is redelijk simpel, wat voor soort schakelaar gebruiken jullie om de hoogtemeter aan te zetten ? Moet stabiel blijven zelfs met een J-motor als aandrijving. Hoogtemeter(s) die ik ga gebruiken zijn een missileworks RRC2L en een Eggtimer classic. Alletwee met een enkele 2S lipo batterij

Bijkomende vraag, en eerder voor Ben, hoeveel schietkatoen heb je ongeveer nodig voor jouw modellen ? diegen waar ik dual deploy wil gaan, zijn de laserloc 313 (3 inch, maar vrij lang) en de Apogee Katana  (4 inch model)

Citeren
Topic starter Geplaatst : 01/08/2021 1:23 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hi Frank, 

ik weet natuurlijk niet hoe je jouw systeem bouwt, maar voor de uitstoot van neuskegel/drogue gebruik ik bij de 4” modellen 0,4 a 0,5 g. Echter in de main mortier (dat is in mijn systeem slechts een 30 mm buisje) 0,2 a 0,25 gram. 

als schakelaar heb ik een simpel tweestanden schuifschakelaartje die ik van buiten af bedien met een sateprikker door een gaatje van een paar mm, dat gaatje plak ik wel even af als de boel aangezet is, om ongewenste drukvariaties in de romp te vermijden. De schakelaar is verticaal geplaatst met de aan-stand in de onderste positie zodat geen enkele g-kracht het systeem uit kan zetten

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03/08/2021 10:46 am
Frank Baeyens reageerde
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Ik zou je systeem op de grond testen , schietkatoen en ontstekers erin en laat de twee ladingen gewoon hun werk doen. En zorg ervoor dat je schietkatoen kurkdroog is, anders heb je zeker een misser….

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 03/08/2021 10:49 am
Frank Baeyens reageerde
Deel: