Modelraket lanceren...
 
Meldingen
Alles wissen

Modelraket lanceren profielwerkstuk

(@reitse1266)
Lid

Goedemorgen allemaal,

Ik ben Reitse en ik zit in 6VWO op het Willem Lodewijk Gymnasium in Groningen. Ik heb besloten om mijn profielwerkstuk te doen over raketten en daarom zou ik, als practicum bij mijn PWS, graag een modelraket willen lanceren. 

Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is voor mij om op één van de lanceerdagen te komen. Ik begrijp dat het lanceerseizoen gauw ten einde komt, maar ik zag in de agenda op jullie website nog iets staan in Oktober. Ik begrijp dat dit afhankelijk is van het weer; zijn er misschien leden met ervaring die weten of het in de regel lukt om die lanceerdag door te laten gaan? 

Als onderdeel van mijn profielwerkstuk zou ik graag de hoogte willen meten, die mijn raket bereikt. Waarschijnlijk kan ik van het budget dat school mij biedt een hoogtemeter kopen, maar dat weet ik niet zeker. Weten jullie of er een andere betrouwbare manier is om de hoogte te meten, of zou het mogelijk zijn om zo'n apparaatje van iemand te lenen? 

Alvast bedankt en hopelijk tot gauw op een lanceerdag,

Reitse

Citeren
Topic starter Geplaatst : 10/09/2023 11:32 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Waarschijnlijk gaat oktober gewoon door hoor. Maar weer is onmogelijk te voorspellen een maand van te voren. 
geen hoogtemeter kopen voor 1 lancering. Is echt zonde. Er zijn echt hoogtemeters genoeg in omloop op de DRRA. 
Beste optie is om even aan te melden op onze mailing list. Dan krijg je een bericht in je mail als de lanceerdag doorgaat. 
Als je dan nog even als reply op die mail een reminder stuurt, neem ik de club hoogtemeter mee. 
Zonder reminder kan ik hem ook nog wel eens vergeten, dus vrees niet om mij nog even te helpen herinneren. 
Gr Owen

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10/09/2023 12:09 pm
(@reitse1266)
Lid

Hoi iedereen,

Ik heb nog een vraagje: op de dag van de lanceerdag is toevallig ook het feest van mijn opa en oma, die zijn dan 55 jaar getrouwd. Het is gelukkig niet ver vanuit Laren dus ik kan sowieso na de lanceerdag 's avonds nog langskomen. Maar 's ochtends komt er ook nog een fotograaf langs om van de hele familie foto's te maken. 

De vraag is eigenlijk hoe laat ik uiterlijk bij jullie kan aansluiten, zodat mijn oma weet hoe laat de fotograaf moet komen. Het zou namelijk jammer zijn als ik het practicum voor mijn profielwerkstuk niet kan uitvoeren, maar het zou ook erg jammer zijn als ik niet op de foto sta. 

Alvast bedankt voor jullie reactie en excuses voor mijn gekke vraag!

Groetjes, Reitse

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 01/10/2023 2:27 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hallo Reitse,

we beginnen altijd rond 11 uur, en de laatste lanceringen zijn meestal tussen 16 en 17 uur. Hangt natuurlijk af van hoeveel mensen er zijn, dat weten we nooit van te voren. Ik raad je aan om er uitterlijk om ca 14 uur te zijn, dan zijn er zeker nog mensen/lanceringen.

 

Groet, bestuur DRRA

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 05/10/2023 6:08 am
(@reitse1266)
Lid

Dag allemaal,

Ik zag dat de lanceerdag een weekje is opgeschoven vanwege het weer. Dit komt mij erg goed uit, want dat betekent dat ik wat meer tijd heb om mijn practicum voor te bereiden. Ik heb nog een korte vraag:

Op de raketten waarmee ik lanceer (Estes Viking) zitten kleine kartonnen vinnen. Ik vind het echter erg lastig om met de hand deze vinnen recht op de body tube te lijmen. Ik was daarom benieuwd of jullie nog tips hebben voor het er recht op lijmen van de vinnen. Ik lanceer namelijk meerdere raketten en daarom is het zaak dat er zo min mogelijk verschil tussen de raketten zit.

Groetjes, Reitse

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 12/10/2023 3:17 pm
(@reitse1266)
Lid

Hoi iedereen,

Nu de lanceerdag nogmaals is afgelast moet ik een andere manier zoeken om toch mijn practicum uit te kunnen voeren. Is er misschien een lid van de club (eventueel in de buurt van Groningen, maar dat hoeft niet), waarmee ik een keer zou kunnen afspreken om mijn lanceringen uit te voeren?

Groetjes, Reitse

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 25/10/2023 12:54 pm
Deel: