Rockoon lanceren
 
Meldingen
Alles wissen

Rockoon lanceren

(@hicham)
Lid

Ik ben Hicham, en samen met een stel klasgenoten ben ik van plan voor mijn PWS een modelraket vanaf een weerballon te schieten,

om te bekijken wat de complicaties en mechanismes zijn van een simpele Rockoon.

Ik zou graag hulp willen bij het bouwen van de raket zelf, ik heb daarvoor al een paar simpele blueprints voor gemaakt die ik zal willen laten zien aan iemand die hier meer over weet.

Ik kom zelf uit Utrecht en zoek daarom ook iemand hier of in de buurt van de stad.

Dankuwel

Citeren
Topic starter Geplaatst : 10/07/2022 11:06 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hallo Hicham, het lanceren van een raket vanaf een weerballon voldoet denk ik niet aan de voorschriften in de 'regeling modelraketten'. Daar staat o.a. in dat je alleen een raket mag lanceren maximaal 30 graden uit de verticale richting.  Check nog even de regeling voordat je zoiets gaan uitvoeren.

Met de bouw van een raket kan ik je zeker adviseren, ik woon in Maarssen. Laat maar weten wat je wensen zijn, je kan ook een mailtje sturen met je vragen, en/of je 06 nr voor contact.

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11/07/2022 8:19 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Hoi Hicham, wij hebben elkaar zondag telefonisch gesproken. Ook ik twijfel of dit legaal is, maar zoals je zelf aangaf zou je dit gaan uitzoeken en zou je wellicht voor wetenschappelijk onderzoek een ontheffing kunnen krijgen. 

Voor de DRRA rest alleen dat we je best goed kunnen helpen met het bouwen van een modelraket. Ook kan je deze bij ons testlanceren op een van onze lanceerdagen. Zolang dit maar vanaf een lanceerplatform op de grond is. Wij hebben genoeg platformen die je hiervoor vrijblijvend mag gebruiken. Ben woont inderdaad dicht in de buurt van Utrecht en hij is een hele goede om om hulp te vragen. Hopelijk komen jullie hier verder mee. 

Bij het lanceren vanaf een weerballon kunnen wij als vereniging niet assisteren. 

Gr Owen

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11/07/2022 11:21 am
(@hicham)
Lid

@benalbers hallo,

 

ik zal zo snel mogelijk contact opnement wanneer ik tijd heb, wat werkt het best for jouw?

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 23/07/2022 2:25 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

@hicham bel gerust ‘s avonds 0610040435

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 24/07/2022 10:47 pm
Deel: