Fly to the Sky 2 in...
 
Meldingen
Alles wissen

Fly to the Sky 2 in Mei

Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Het is bijna tijd voor Fly to the Sky 2. Helaas hebben we de eerste versie in april moeten annuleren door weersomstandigheden. Voor FttS-2 ziet het weer er al veel beter uit. 

Toch lijkt het op de initiële datum van zaterdag 14 mei nog te hard te waaien. Op dit moment overwegen wij de zondag 15 mei, of het uitstellen met 1 week naar 21 mei. 

Zondag 15 mei is de weersvoorspelling prima. Het kan altijd nog verslechteren, maar het vooruitzicht is goed. Daarom ligt hier onze voorkeur. Ook hebben we voor die dag de keuze uit lanceren op onze vaste locatie in Laren (Gld) of de Strandhoeve in de NO-polder. De Strandhoeve is overigens nog onder voorbehoud. Uitsluitsel krijgen we later vandaag (maandag 9 mei). Voor beide locaties is de weersvoorspelling maximaal 2 Bft op zondag. 

We zullen zo snel mogelijk een besluit nemen, zodra de weersverwachting dat toe laat. 

Als jullie een voorkeur hebben, dan horen wij deze uiteraard graag. 

 

vr gr Owen Bosvelt

Citeren
Topic starter Geplaatst : 09/05/2022 12:06 pm
Jasper Schapendonk
(@jasperschapendonk)
Lid

de 14e is het mijn trouwdag...

 

dus ik heb mijn vrouw verteld dat ze deze keer gewoon mee mag. ;-).

 

14e, 15e of 21ste is allemaal goed wat mij betreft. heb een heel arsenaal wat moet en zal vliegen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 12:58 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid
Geplaatst door: @jasperschapendonk  

dus ik heb mijn vrouw verteld dat ze deze keer gewoon mee mag. ;-).

 

Geniaal! 🤣 😎 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 09/05/2022 1:29 pm
Willem Hol
(@willemhol)
Lid

Zaterdag 14 mei kan ik niet.

Zondag 15 mei zou mij zeer goed uitkomen, zaterdag 21 mei moet ik veel afzeggen.

Met vriendelijke groet,

Willem

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 2:04 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Hi,

de oorspronkelijk geplande 14 mei ben ik helaas verhinderd, maar 15 en 21 mei zijn voor mij beide goed

 

Groet, Ben

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 4:07 pm
Bert Holkamp
(@bertholkamp)
Lid

14 en 15 mei geen probleem.😎

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 7:48 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Kunnen beiden voor Mei

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 7:57 pm
Marcel Verhoef
(@marcelverhoef)
Lid

Zondag 15 mei zou ik mogelijk kunnen. Rest van de maand zit al vol met andere afspraken.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 8:35 pm
Otto de Rouw
(@ottorouw)
Lid

Ik heb lichte voorkeur voor de zondag.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 9:11 pm
Gert Bos
 Gert
(@gert)
Lid

Ik heb ook zin om te komen; heb een lichte voorkeur voor 21 mei, maar zondag 15 mei kan ik ook.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 9:40 pm
Marcel Otte
(@marcelotte)
Lid

Ik kan de komende 2 zondagen niet.

Dus als het Zaterdag zou kunnen.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 09/05/2022 10:54 pm
Marcel Otte
(@marcelotte)
Lid

Misschien is het beter het een week opte schuiven.

zou het erg jammer vinden als ik er niet bij zou kunnen zijn.

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 10/05/2022 9:46 am
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Op dit moment is de keus om deze zondag (15 mei) bij Henk Meuleman in Laren te gaan lanceren. We besluiten later deze week definitief. 

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 11/05/2022 8:48 am
Gert Bos
 Gert
(@gert)
Lid

Kun je een adres laten weten voor Laren? Ik heb geen auto en moet kijken hoe ik er kan komen. Dank je! Gert

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11/05/2022 4:00 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Het adres is Deventerweg 94. Meer info over de locatie is hier te vinden: https://drra.eu/laren/

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 11/05/2022 4:03 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

15 mei in Laren (Gld) is bevestigd! De mails gaan het komende uur de deur uit met de uitnodigingen. 

Iedereen is welkom. Ook gasten. Volg aub altijd instructies op van de mensen die op de boerderij wonen. We zijn te gast. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 11/05/2022 4:11 pm
Rob Nieuwland
(@robnieuwland)
Lid

Weet het nog niet zeker maar denk wel dat ik kom kijken, misschien lanceren ...

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11/05/2022 5:27 pm
Marcel Otte
(@marcelotte)
Lid

Toch begrijp ik 1 ding niet,Zaterdag zou er teveel wind staan , windkracht 2-3 is de voorspelling.

Zondag staat er echter windkracht 3-4.

waarom dan toch voor zondag gekozen?

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 11/05/2022 6:34 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Hi Marcel, ik denk dat je niet op de juiste plaats zoekt. Zondag is de voorspelling echt beter dan voor de zaterdag. 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 11/05/2022 7:25 pm
Lizzy Leummens
(@lizzy)
Lid

Zondag 15 mei ben ik (met mijn ouders) er ook weer bij! 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 12/05/2022 5:29 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

@gert , van waar kom je ?  Ik kom vanuit Geel/Belgie, en mocht ik op de weg naar Laren niet te ver van je woonplaats passeren, pik ik je graag op

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/05/2022 9:49 am
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Voorbereidingen voor de lanceerdag gestart.  Een krat wordt gevuld met een hele berg raketten, voor A-D motoren. Ook gaan er 3 MPR modellen mee: de LOC V2 en de Leviathan. Beide hebben al heel wat vluchten gehad, waarvan ook een paar in Laren. Ook gaat het nieuwe model, de 3' Fusion mee. Fusion en Leviathan met dual deployment. Sowieso blijven ze onder 400 m. Of ik ze lanceer hangt van de lokale omstandigheden af.

Verder nog spullen mee voor een test samen met Wim: effect van nozzlevulling op stuwcurcve. Wim gaat dit meten.

Verheug me op de dag: er zijn al heel wat aanmeldingen, dus duimen dat we kunnen !

 

Groet, Ben

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/05/2022 2:09 pm
Willem Hol
(@willemhol)
Lid

Ook bij ons voorbereidingen voor zondag in volle gang. Kleinzoon Feije komt mee.

Voor de test met Ben heb ik de 50 m raket MER-50-50 opgelapt en wat lichter gemaakt. Met Klima D9 en sensoren nu ca 100 m hoogte verwacht.

Tot zondag.

 

Groet, Willem

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 13/05/2022 7:09 pm
Frank Baeyens
(@frankbaeyens)
Lid

Torentje raketten ligt klaar. Stuk voor stuk modellen die nog nooit gevlogen hebben. De meeste ruim onder de 200 meter (op B of C motoren), eentje op quasi exact 300 meter uitgerekend  (De Big red Max op een F27) en 2 een tikkie hoger. (Madcow mini Frenzy en Madcow Aerobee 150)

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/05/2022 4:26 pm
Marcel Verhoef
(@marcelverhoef)
Lid

Ook graag aandacht voor de 2022 club kampioenschap: https://drra.eu/drra-kampioenschap-2022/

Doe allemaal mee! Weinig voorbereiding vereist, alleen een succesvolle vlucht met een C-motor en maximaal 25 meter van het doel landen..... leuke prijzen te verdienen!!!

Namens de wedstrijdcie. 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/05/2022 4:51 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Het weer is prachtig, de wind max. 3 Bft, dus we gaan lanceren !

 

Bestuur DRRA

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 14/05/2022 6:19 pm
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Dat was een prachtige lanceerdag. Een uitgebreid verslag volgt, maar hierbij alvast dank aan alle deelnemers, en in het bijzonder dank aan Henk Meuleman, zijn grasland was voor 1 dag een geweldig lanceerterrein. 

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15/05/2022 11:28 pm
Owen Bosvelt reageerde
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

Zelf heb ik 3 vluchten uitgevoerd: Leviathan en Fusion, vluchtgrafiek zie foto's. M'n laatste vlucht was de klassieke LOC V2, met CTI 1G Skidmark motor. Die maakt een geweldige berg vonken en lawaai, en een superstrakke vlucht en landing.

FUSION
LEVIATHAN

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 15/05/2022 11:30 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid

Je zat wel heel dicht op de maximale hoogte 😎 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16/05/2022 4:22 pm
Ben Albers reageerde
Ben Albers
(@benalbers)
Lid

@Owen, ja ik heb maximaal gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte...

Deze twee vluchten waren no 94 en 95 in de reeks dual deployment vluchten, op naar de 100....

Je kan mooi het voordeel zien van de dual deployment: de Fusion lag in 50 sec weer op de grond: het kleine loodsparachuutje gaf een daalsnelheid van ca 14 m/s, en na opening van de hoofdparachute op 200 ft (65 m) nam de snelheid af naar ca. 4,5 m/s. Als de hoofdparachute meteen op 450m hoogte zou zijn ontvouwd was de raket 100 sec onderweg naar beneden geweest en was ie een halve km weggewaaid...

 

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 18/05/2022 4:07 pm
Owen Bosvelt
(@owenbosvelt)
Lid
Geplaatst door: @benalbers

Als de hoofdparachute meteen op 450m hoogte zou zijn ontvouwd was de raket 100 sec onderweg naar beneden geweest en was ie een halve km weggewaaid...

 

Zoals de Aardappel 1.0 raket van Rosa waar we een stuk meer dan een halve km voor hebben moeten lopen 😉 😉

Bij de 100 gaan we BBQ'en met zijn allen?

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 18/05/2022 4:10 pm
Ben Albers reageerde
Deel: